28 jun Twitter ultieme hulptool voor moderne reiziger (Infographic)

Het onderstaande artikel op DutchCowboys maakt duidelijk hoe de moderne reiziger gebruikt maakt van Twitter. Opvallend is hoe groot het aandeel reizen cq. toerisme is. Zeker 65% van de vragen die via Twitter gesteld worden gaan over het plannen van reizen en toeristische activiteiten. Een verbluffende 40% van de vragen gaat over hulp bij het kiezen van een bestemming, een plaats om te bezoeken of tips over wat daar te doen. Een de vragen worden ook nog eens rechtreeks aan de toeristische professionals gesteld.

Dit onderzoek van The Metrics Factory, in opdracht van Allianz Global Assistance laat precies zien welke ervaring wij hebben opgedaan tijdens onze adviesopdracht op het gebied van online marketing voor Toerisme Utrecht. En het laat ook precies zien waarom wij hen hebben geadviseerd en geholpen bij het opzetten van een ‘Twisitor Center’: de moderne reiziger stelt online volop vragen over zijn toeristische bezoek, maar krijgt ook in veel gevallen nog nauwelijks antwoord. Op TravelNext vindt u een blogpost die wij aan dit onderwerp hebben besteed.

LocalSecret heeft Toerisme Utrecht bewust gemaakt van het nut om online te luisteren en via het Twisitor Center geven inwoners, toeristische ondernemers en de lokale VVV antwoord op vragen van zowel aanwezige als potentiële bezoekers.

Voor informatie over en ondersteuning bij het opzetten van een eigen Twisitor Center helpen wij u graag.

Voor de moderne reiziger is Twitter het geheime wapen [Infographic]

Geen reactie's

Geef een reactie