‘Lean & mean’ toeristen ontvangen: de Delft-case

Tal van VVV's hebben het moeilijk. Vanaf 2013 dreigen meerdere gemeenten in Nederland hun   toeristische informatiepunt kwijt te raken. Vervelend voor bezoekers, lokale toeristische ondernemers en het gemeentebestuur.Gedeeltelijk worden de problemen veroorzaakt doordat steeds minder toeristen de lokale VVV-vestiging binnenlopen. Hierdoor worden er minder souvenirs...

Tips voor jongerenmarketing – via Sprout

Jongeren zijn voor veel bedrijven in de toeristische/leisure/cultuur sector een interessante doelgroep. Maar de marketing gericht op deze doelgroep is een vak apart. In het onderstaande artikel van Karin Husslage geeft Simon van Cleeff tips hoe je als marketeer het best de verschillende segmenten (kids,...

Waarom alleen een stand op de vakantiebeurs geen destinatiemarketing is

Wat een leuk gesprek eergisteren. Ik sprak de voorzitter van een samenwerkingsverband van Nederlandstalige hoteliers in een ver exotische buitenland. Een prachtige bestemming, prachtige hotels en een prachtige samenwerking. Tot zover geen vuiltje aan de lucht.Totdat het gesprek kwam op de vraag hoe zij zich...

World Park: promoting NYC Central Park using technology

This is not a new campaign, but still you may not have seen it before.New York City Central Park thought of a way to attract a younger and more 'wired' audience. With the 'WorldPark' campaign, they changed the park into an interactive board game. With...

Het belang van afbeeldingen op uw reissite

Geen industrie die beter geschikt is voor het internet dan toerisme en vrijetijd. Want waar is men in zijn vrijetijd naar op zoek: naar het ontsnappen aan de dagelijkse sleur en naar nieuwe ervaringen. Het is dan ook aan de 'travel markerteer' om klanten te...