15 nov De kracht van location based services: klanten die klanten inspireren
Geplaatst op 17:20h
in apps, locatiemarketing, location based services, location based tools, social media
0 Reactie's
Wat is er krachtiger dan reizigers die andere reizigers vertellen hoe het ergens is? Mobiele technologie biedt, als locatiemarketing tool, daartoe steeds meer mogelijkheden. Dé uitdaging voor de toerisme- en recreatiebranche is bezoekers dan ook uit te dagen om langs digitale weg inspirerende verhalen achter te laten, die gedeeld worden met vrienden en volgers. Want elk stukje digitale informatie vertelt een verhaal; niet vanaf de bank of via een ‘+1’, maar van een ‘real-time’ beleving. En laat dat nu juist het soort informatie zijn waar reizigers, die in steeds grotere mate gebruik maken van location based services, het meest naar op zoek zijn.
Meer nog dan het geven van kortingen, zit voor ondernemers de uitdaging (en de potentie van meer succes) in het contact leggen met hun directe omgeving, hen te motiveren om verhalen te delen en zo een inhoudsvolle relatie op te bouwen tussen de onderneming en de lokale omgeving. In het onderstaande artikel praat Ritsh Gupta met Andy Ellwood, Director of Business Development van Gowalla over de rol die location based apps hierbij kunnen spelen.
Inspiring travellers to post stories about the places they visit in real-time | Eyefortravel
Geen reactie's