Categorie
visie
Over dit project

Niet iedere plek op deze aardbol is een bestemming.

Als je naar Rome reist, ga je voor de stad en zijn bezienswaardigheden. Je gaat er waarschijnlijk niet heen voor het hotel.

Maar soms kan een hotel of restaurant weer wel de reden van de reis zijn.

Wat wel helder is, is dat consumenten geen boodschap hebben aan fysieke grenzen. De achterliggende politiek-bestuurlijke kaders van waaruit de financiering van de marketinginspanningen geschiedt, is voor hen onbelangrijk.

Gelukkig neemt de bewustwording toe dat het weinig zinvol en weinig efficient is om iedere bestemming zijn eigen DMO te laten optakelen. Afnemende financieringsruimte bij overheden speelt daar zeker een rol in. In Nederland zijn inmiddels enkele mooie voorbeelden van nieuwe samenwerkingen te vinden die bestuurlijke grenzen overbruggen.

De verwachting is dat de rol van de overheid in de financiering zal afnemen en dat die van de ondernemers zal moeten toenemen.

Wij geloven dat nieuwe financieringsvormen een belangrijke rol zullen gaan spelen.

Graag denk ik daarin met u mee.