Monitoren tweets levert hotels nieuwe klanten

Deze service van Reach.ly is een nieuwe vorm van klanten zoeken. Door het monitoren van tweets met vakantieplannen gaat Reach.ly op zoek naar klanten voor deelnemende hotels. Terwijl jij en ik wellicht denken 'bemoei je met je eigen zaken', leidt een volle 9% van alle...

QR-code vergroot interactie met klant: 10 manieren

Er zijn verschillende manieren waarop u QR-codes kunt inzetten voor locatiemarketing. U kunt ze bv. gebruiken voor het belonen van de loyaliteit van uw klanten, het doen van een aanbieding of het vragen van feedback. Een QR-code is in ieder geval een duidelijk verzoek aan...

Locatiemarketing en het belang van online video

Wist u dat de meest gewaardeerde content op internet video is? Is het u ook opgevallen dat wanneer u een zoekterm intikt, de eerste resultaten vrijwel allemaal bestaan uit video? Misschien tijd om u eens achter de oren te krabben en af te vragen hoe...

Locatiemarketing en OR-codes

QR-codes (Quick Response codes) en mobiele apps maken het mogelijk om in contact te treden met je bezoekers, terwijl ze aan het reizen zijn. Om QR-codes succesvol te gebruiken, is het belangrijk dat je de codes inzet 'zo dicht mogelijk bij het punt van consumptie'....

10 inspirerende Facebook campagnes

Een campagne op Facebook. Dat is wat je moet doen als moderne locatiemarketeer. Maar hoe dan?Bijgevoegd 10 inspirerende voorbeelden. Misschien leidt het tot een prachtig idee voor jouw eigen locatie, misschien alleen maar tot een glimlach. Ook mooi, toch...

Locatiemarketing en Foursquare: 6 succesvolle campagnes

Foursquare is een social media tool gebaseerd op het 'location-based' principe. Dat betekent dat de dienstverlening gekoppeld is aan een specifieke locatie. Een uitstekende manier dus om in te zetten als tool in een locatiemarketing campagne. Maar er is meer dan het weggeven van een...

Locatiemarketing en Twitter: tips voor beginners

Twitter is een ongelofelijk krachtige tool om je locatie op de kaart te zetten. In berichten van max 140 tekens kun je informatie kwijt, kennis delen en op die manier een relatie aangaan met je volgers. Ook is het een uitstekende tool om in te...

Locatiemarketing: van fan naar ambassadeur: 5 tips

Internet en sociale media hebben een wezenlijke invloed op hoe marketeers hun locatie in de markt zetten. Een nieuw aspect is het omgaan met fans, die 'ongecontroleerd' hun mening delen met anderen. Er is meer nodig dan alleen het vinden van de belangrijkste 'beinvloeders', ze...